نوآوری های المپیک ۲۰۲۰ ژاپن

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از دیلی‌میل، کمیته سازماندهی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو اعلام کرد قرار است سکوهای توزیع مدال این بازی‌ها از پلاستیک‌های بازیافتی که توسط شهروندان ژاپنی جمع‌آوری شده، ساخته شود.

برای نخستین بار است که سکوهای المپیک از مواد بازیافتی ساخته می‌شود. طبق اعلام کمیته سازماندهی بازی‌های توکیو، برای تولید ۱۰۰ سکو ۴۵ تن پلاستیک نیاز است.

ژاپنی‌ها برای ساخت مدال‌های المپیک نیز از مواد بازیافتی استفاده کرده‌اند. پیش از این از شهروندان ژاپنی خواسته شده بود وسایل الکترونیکی خود را که از کار افتاده به کمیته برگزاری بازی‌ها تحویل دهند. برای این کار ۲۷۰۰ کیلو برای برنز، ۳۰٫۳ کیلو برای طلا و ۴٫۱۰۰ کیلو برای مدال نقره مواد لازم است.

ورزشکاران ژاپن نیز در جریان بازی‌های المپیک لباس‌هایی را می‌پوشند که از مواد بازیافتی تهیه شده است. همچنین دولت ژاپن در نظر دارد قبل از بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ کیسه‌های پلاستیکی را تولید کند و در اختیار فروشگاه‌ها قرار دهد. کمیته سازماندهی بازی‌ها با این حرکت امیدوار است کیسه‌های یکسانی برای کاربران مورد استفاده قرار بگیرد.این حرکت با هدف کاهش ضایعات پلاستیکی در اقیانوس‌های جهان انجام شده است. انتظار می‌رود این موضوع مهمترین محور مورد بحث رهبران کشورهای مختلف در نشست ماه بعد باشد. شینزو آبه نخست وزیر ژاپن گفته است او می‌خواهد ژاپن به یک رهبر جهانی در کاهش زباله‌های پلاستیکی دریایی تبدیل شود.